Întâmpinarea Domnului

Astazi si Dreptul Simeon, indemnat se Duhul Sfant, spre intampinarea Domnului, se sarguieste.

Astazi, cu adevarat fratilor, Datatorul Legii implineste Legea, si ca un prunc, este adus la templul pamantescului Ierusalim. Astazi si Dreptul Simeon, indemnat se Duhul Sfant, spre intampinarea Domnului, se sarguieste. Ca ii era lui fagaduit, de la Duhul Sfant, sa nu vada moartea, pana ce, mai inainte nu va vedea pe Hristosul Domnului in trup. Astazi mainile cele prea-batrane ale lui Simeon primesc pe Facatorul si Dumnezeul tuturor. Atazi umplandu-se de bucurie, batranul Simeon i-si cere slobozenie cu milostivire zicand:,,Acum, slobozeste pe robul Tau Stapane, dupa cuvantul Tau in pace, ca vazura ochii mei mantuirea Ta, care ai gatit-o inaintea fetii tuturor popoarelor”. Tot acum mai propovaduieste si despre patimirea ce avea sa o aiba Maica lui Dumnezeu, la vremea rastignirii Domnului, zicand:,, Inca si prin sufletul tau va trece sabia”, adica, cand, Il va vedea pe El rastignit, sufletul sau cu durere cuplita si in mare intristare, ca si cu o sabie va fi strapuns. Astazi, Ana proorocita marturiseste si multumeste lui Dumnezeu si lauda Ii aduce Lui, vazandu-L imbracat in trup omenesc, spre mantuirea a toata lumea, si zice:,, Acesta, plangerea noastra o va preface in bucurie. Acesta va deschide iarasi, la toti credinciosii, usile Raiului, cele de demult inchise, prin neascultarea stramosului Adam. Acesta va strica blestemul, pe care ni l-a dobandit stramoasa noastra Eva”. Drept aceea, nici nu se departa ea de templu, slujind lui Dumnezeu ziua si noaptea, cu post si rugaciune.
Deci si noi fratilor, acestei vaduve sa-i urmam, ca Biserica este casa lui Dumnezeu. Biserica este scaparea crestinilor si locul de rugaciune, primita de Dumnezeu. Biserica este curatitoarea sufletului si a trupului, la Biserica, tot cel ce vine cu credinta, se mantuieste. Intran-sa se inalta cantare de rugaciune catre Dumnezeu, pentru toata lumea. Intran-sa sta inainte Sfanta Masa a lui Dumnezeu, cu duhovniceasca si negraita mancare, adica, Trupul si Sangele Mieluselului lui Dumnezeu, Care S-a junghiat de bunavoie pentru toata lumea si Si-a prefacut trupul Sau intru duhovniceasca mancare si a zis:,, Cel ce mananca trupul Meu si bea sangele Meu, cu credinta, intru Mine petrece si Eu intru dansul”. Drept aceea , fratilor, sa cunoastem, de cine ne apropiem si ce primim. Ca, dupa ce ne vom curati de toata rautatea, sa avem pace intre noi si, apoi, asa, cu frica si cu cutremur, sa ne apropiem de Sfantul Trup si Sange al Domnului. Iar, dupa aceea, curatit sa petrecem, pastrand sfintenia aceea in trupurile noastre, iar nu sa ne pornim la betie si la alte spurcaciuni, ci, ca niste robi ai lui Hristos si partasi ai tainelor Lui, pace sa avem intre noi si dragoste nefatarnica.
Iubitori de saraci si primitori de straini sa fim si pazitori ai Cuvantului lui Dumnezeu, iar nu numai ascultatori. Sa ne silim a ne apropia de Dumnezeu prin viata curata, ca sa-l auzim zicandu-ne:,, Veniti, binecuvantatii Parintelui Meu, de mosteniti Imparatia ce-a gatita voua de la intemeierea lumii. Ca pentru voi strain si insetat am fost, ca sa dau desfatarea hranei Raiului, celor ce au dat milostenii. Si pentru o stricacioasa haina si imbracaminte ca aceasta, intru cele nestricacioase sa va imbrac pe voi si cununa Imparatiei sa v-o dau”. Drept aceea fratilor, cu tot sufletul si cu dreapta credinta, sa slavim pe Preasfanta Treime, Care in trei ipostasuri straluceste cu nedespartire, in Tatal si in Fiul, si in Sfantul Duh, acum si pururea si in vecii vecilor.Amin.
( Din Proloage)

Postat in Sfaturi duhovnicesti de Parintele Zisu Iulian



v. 3.0 Copyright © 2004-2013 Catedrala Navigatorilor. Web design & development Dan Crăciun.